מהי התעסוקה לאנשים עם מוגבלות?

תעסוקה היא מרכיב אינטגרלי של חיים מלאים בקהילה עבור אנשים עם מוגבלות. לרוע המזל, אנשים רבים נותרים מובטלים או חסרי עבודה למרות יכולתם, רצונם ונכונותם לעבוד.

חוק האמריקנים עם מוגבלויות, הידוע גם בשם ADA, מגן על אנשים עם מוגבלות מפני אפליה בעבודה ודורש מהמעסיקים לספק התאמות סבירות לעובדים עם מוגבלות.

האם העסקה של בעלי מוגבלויות היא סוג של תעסוקה טובה?

עבודה היא הסדר חוזי בין מעסיק לעובד שבו שני הצדדים מסכימים לבצע משימות זה עבור זה בתמורה לתשלום. זה יכול ללבוש צורה של שכר שעתי, עבודה ביחידה או משכורות ולעתים קרובות מוסדר בחוזה ביניהם.

דיני עבודה או עבודה הם גוף החקיקה הקובע את הכללים המסדירים את יחסי עובד עם מעסיק. מטרתו העיקרית היא לשמור על בטיחות העובדים ולהבטיח יחס שווה, אם כי החוקים גם שומרים על האינטרסים של המעסיקים.

קיימים הסדרי העסקה שונים, כגון עבודה לתקופה קצובה, מזדמנת ועצמאית. לכל אחד יש מאפיינים משלו כמו תוכניות פיצויים והתחייבויות זמן.

עבודה עשויה להיות כפופה לחוקי העסקה פדרליים ומדינתיים, המגדירים את זכויות המעסיקים והעובדים כאחד. קודים אלו מבוססים על חוק חוקתי, חקיקה, כללים מנהליים וחוות דעת של בתי המשפט במטרה לשמור על זכויות העובדים תוך הגבלת האוטונומיה של המעסיק.

כיצד תעסוקה היא צורת עבודה שמציעה הזדמנויות לקידום?

עבודה היא מערכת יחסים משפטית בין מעסיק לעובד, שבה צד אחד משלם לשני עבור שירותי עבודה שניתנו. זה עשוי להיעשות באמצעות תעריף שעתי, עבודה ביחידה או משכורת בהתאם לאופי העבודה ותנאי התעשייה וכן כוח המיקוח בין שני הצדדים.

בדרך כלל, עובדים מכוסים על ידי חוזה עבודה המספק למעסיק הגנות או נהלים מסוימים במקרה של פעולות העסקה שליליות כמו פיטורים או הפחתת שכר. אלה כוללים הודעה על התביעה והזכות להגיש תביעה בבית המשפט.

העסקת אנשים עם מוגבלות לא רק מועילה לעובד, אלא יכולה להועיל מאוד למעסיקים ולקהילות בכללותן. על פי מחקר של Accenture, עסקים המעסיקים אנשים עם מוגבלות מדווחים בדרך כלל על הכנסות גבוהות ב-28% ושולי רווח גבוהים ב-30% בהשוואה לעמיתיהם שאינם נכים.

עבודה היא חוזה בין מעסיק לעובד המגדיר את יחסי העבודה. זה כרוך בשני הצדדים בהתחייבויות של זמן, כמו גם פיצוי שעשוי להיות שונה בהתאם לתפקיד העבודה.

מבחינה מאקרו-כלכלית, תעסוקה היא מרכיב קריטי בביצועי המשק. ככל שכוח העבודה שלך פרודוקטיבי יותר, כך הפעילות הכלכלית תהיה גדולה יותר.

אנשים המועסקים בדרך כלל נהנים מבריאות טובה יותר, פחות בעיות פיזיות ופרודוקטיביות גבוהה יותר מאשר עמיתיהם המובטלים. סביר להניח שהסיבה לכך היא שלאנשים מועסקים יש יותר כישורי עבודה ומומחיות בתחומם.

עצמאות היא מרכיב בלתי נפרד מחיי העבודה, ועל המעסיקים לעודד עובדים לשאוף לקראתה. למרבה הצער, השגת עצמאות מתגלה לעיתים קרובות כמאתגרת עבור עובדים רבים בשל ההשקעות המשמעותיות הנדרשות הן בתוך הארגון והן מחוצה לו.

לפרטים נוספים : קבוצת שכולוטוב